Reference Studies for the Council of Europe

Reference Studies provide in-depth analysis on key policy issues related to the development of language education policies in Europe.

Castellotti, V. & Moore, D. (2010). Valoriser, mobiliser et développer les répertoires plurilingues et pluriculturels pour une meilleure intégration scolaire.L’intégration linguistique et éducative des enfants et des adolescents issus de l’immigration/ Capitalising on, activating and developing plurilingual and pluricultural repertoires for better school integration. Études et ressources, Strasbourg, Conseil de l’Europe. In French and English.

Castellotti, V. & Moore, D. (2002). Représentations sociales des langues et enseignements/ Social Representations of Languages and Teaching, Language Policies, Council of Europe, Strasbourg. In French and English.

Coste, D.; Moore, D. & Zarate, G. (2009). Plurilingual and Pluricultural Competence. Council of Europe, Strasbourg.

Coste, D. ; Moore, D. & Zarate, G. (1997/2009). Compétence plurilingue et pluriculturelleVers un cadre européen commun de référence pour l’enseignement et l’apprentissage des langues vivantes : études préparatoires.Éditions du Conseil de l’Europe, Strasbourg. 70p (1st published 1997). ISBN 92-871-3259-3 In FrenchEnglish and Japanese.

複言語複文化能力とは何か. ダニエルコストダニエルムーアジュヌヴィエーヴ・ ザラト. 姫田麻利子 訳. Compétence plurilingue et pluriculturelle. (Traduction en japonais par Mariko HIMETA). 翻訳について. 以下は、

Print