Research Reports
Sabatier, C., Leger, R., Spiliotopoulos, V. & Pajot, D. (2017) (trans. S. M. Bullock & C. Sabatier). French as a Second Language Education and British Columbia’s Second Language Education Policy – Final Report. BC Ministry of Education. (53 pages)
Sabatier, C., Leger, R., Spiliotopoulos, V. & Pajot, D. (2017). Education en Français Langue seconde et politiques d’enseignement des langues secondes en Colombie-Britannique. Rapport final. BC Ministry of Education. (53 pages)
Sabatier, C., Spiliotopoulos, V. & Pajot, D. (2017) (Trans. S.M. Bullock & C. Sabatier). French as a Second Language Programs. Analysis of Pan-Canadian Language Education Policies - Interim Report. BC Ministry of Education. (54 pages)
Sabatier, C., Spiliotopoulos, V. & Pajot, D. (2016). Rapport d’étape – Français Langue seconde et Politiques des langues pan canadiennes. BC Ministry of Education. (54 pages)
Sabatier, C. & Moore, D. [with Dionne, C. & O’Rourke, J.] (2010). Cultures d’enseignement – Cultures d’apprentissage. Regards croisés. Canada-Gabon. Projet CECA. Agence Universitaire de la Francophonie et Fédération Internationale des Professeurs de Français. (8 pages)
Sabatier, C. & Moore, D. (2009). Cultures d’enseignement – Cultures d’apprentissage. Regards croisés. Réaction à l’analyse de l’équipe du Gabon. Projet CECA. Agence Universitaire de la Francophonie et Fédération Internationale des Professeurs de Français. (5 pages)
Sabatier, C. & Moore, D. (2009). Cultures d’enseignement – Cultures d’apprentissage. Regards croisés. Réaction à l’analyse de l’équipe de la France. Projet CECA. Agence Universitaire de la Francophonie et Fédération Internationale des Professeurs de Français. (7 pages)
Moore, D. & Sabatier, C. [with Dagenais, D., Dionne, C. & Von Mende, S.] (2008). Cultures d’enseignement – Cultures d’apprentissage. Regards croisés. Canada-Brésil. Projet CECA. Agence Universitaire de la Francophonie et Fédération Internationale des Professeurs de Français. (15 pages)
Moore, D. & Sabatier, C. (2008). Cultures d’enseignement – Cultures d’apprentissage. Enseigner le français en immersion, à Vancouver, en Colombie-Britannique, Canada. Projet CECA. Agence Universitaire de la Francophonie et Fédération Internationale des Professeurs de Français. (97 pages)
Jacquet, M., Moore, D. Sabatier, C. & Masinda, M. (2008). L’intégration des jeunes immigrants francophones africains dans les écoles du Conseil Scolaire Francophone de la Colombie-Britannique. RIIM Working Papers Series, Research Report for the RIIM-Metropolis, Vancouver Centre for Excellence.
Jacquet, M., Sabatier, C., Moore, D. & Masinda, M. (2008). Integration of Young Francophone African Immigrants in Francophone Schools in BC. RIIM Working Papers Series, Research Report for the RIIM-Metropolis, Vancouver Centre for Excellence.